Politică returnare

Politica de RETUR

Legislația cu privire la returnarea produselor

  • Returul produselor poate fi făcut doar dacă acestea sunt neconforme, adică nu corespund descrierilor făcute de comerciant și nu sunt identice cu cele prezente în magazin ca model;
  • În cazul lipsei conformității cumpărătorul are dreptul de a cere repararea bunului sau înlocuirea acestuia dacă prima situație nu este rezolvată în cel mult 15 zile de la predarea produsului neconform către vânzător;
  • Dacă perioada în care produsul nu poate fi folosit din cauza defecțiunilor pentru o perioadă ce depășește în total 10% din perioada garanției legale cumpărătorul are dreptul să ceară înlocuirea produsului sau returnarea banilor folosiți pentru achiziționarea lui;
  • Dacă în decurs de 6 luni de la achiziționare cumpărătorul descoperă o neconformitate a produsului, deși acesta funcționează, poate cere returnarea lui și primirea banilor înapoi;
  • Lipsa ambalajului original nu poate fi considerată motiv de refuz al returului, legea obligându-i pe comercianți să nu ia în calcul această falsă obligativitate. 

Prevederi legislative cu privire la returnarea produselor

Regulamentul de bază cu privire la vânzările online este reprezentat de aceeași Ordonanță de Guvern, numărul 9 din 2016, ca și vânzările din magazinele fizice. Principala prevedere a acesteia este că un cumpărător din mediul online poate să returneze, cu câteva excepții, orice produs cumpărat de pe Internet, în decurs de 14 zile de la data intrării în posesia mărfurilor.

Ordonanța precizează că cel care face returul nu trebuie să aibă un motiv anume, nefiind obligat să îl mărturisească, chiar dacă, de multe ori, comercianții cer un astfel de motiv. Termenul juridic al returului este retragerea din contract, ceea ce presupune ca produsul achiziționat să fie trimis înapoi comerciantului, iar banii vor fi recuperați în totalitate într-o durată de timp precizată de ordonanță. 

Ordonanța mai prevede ca termenul de 14 zile al returului să poată fi prelungit până la 1 an de zile în cazul în care comerciantul nu are pe site trecute condițiile în care se face acest retur. Returnarea banilor trebuie făcută în maxim 14 zile calendaristice, de la retragere din contract, în caz contrar firma fiind pasibilă de amenzi usturătoare din partea Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorului. Rambursarea sumelor se va face în întregime, fără comisioane, prin aceleași modalități de plată, utilizate pentru achiziționarea produsului. 

Situații în care returnarea produselor nu este posibilă

Pentru o relație corectă între vânzător și cumpărător, sunt prevăzute câteva situații în care returul nu este posibil, deoarece prima parte ar avea pierderi pe care nu și le-ar putea recupera. Între aceste situații se numără următoarele:

  • Achiziționarea unor produse personalizate după dorința cumpărătorului, cu specificații diferite față de obiectele de serie obișnuite;
  • Achiziționarea unor produse sigilate, care prin folosință nu mai sunt în această stare și nu mai pot fi folosite din nou din motive ce țin de igienă sau de protecția sănătății;
  • Produse care după cumpărare au fost amestecate cu alte elemente și care sunt inseparabile;
  • Prestările de servicii încheiate în condițiile în care consumatorul declară anterior că știe că nu are dreptul la retragere;
  • Achiziționarea unor produse cu preț fluctuant, ce nu poate fi controlat de vânzător;
  • Achizițiile făcute în cadrul unei licitații;
  • Programe informatice pe suport fizic, ce nu mai au sigiliul intact;
  • Achiziționarea de conținut digital livrat online în condițiile în care consumatorul a confirmat că renunță de dreptul la retragere;
  • Produsele care expiră rapid, iar la retur nu ar mai putea fi revândute altor cumpărători;
  • Achiziționarea unor servicii de cazare în scop de agrement atunci când în contract se prevede o anumită perioadă exactă de executare. 
  • Licente activate

In curs de update

Open chat
Te putem ajuta?
Salut,
Cu ce te putem ajuta?